Mijn eerste dagen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gina Moen - WaarBenJij.nu Mijn eerste dagen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gina Moen - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dagen in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Gina

16 Oktober 2013 | Australië, Sydney

Na een lange vlucht van meer dan 24 uur, inclusief tussenstop in Abu Dhabi, ben ik dan eindelijk aangekomen in Sydney. Half acht 's ochtends om precies te zijn. Dus 22:30 nederlandse tijd.

De eerste vier nachten had ik al geboekt bij Alfred's Accommodation. Daarbij zat een airport pick up bij inbegrepen. Superchill natuurlijk aangezien ik echt uitgeput was en in een ' trance' verkeerde omdat ik dan eindelijk aan de reis ben begonnen. Naast mij in de bus zat een frans koppel van begin 20 die $30,00 moesten betalen. Dat leidde uiteindelijk tot een enorme ruzie. Het meisje was kwaad op haar vriend omdat hij zich liet afzetten en omdat zijn engels ' terrible' is. " Had dat vrouwke nou thuis gelaten", dacht ik bij mezelf. Volgens mij dacht hij dat ook.

Alfred's Accommodation is een relaxt, kleinschalig hostel bij Alfred's park. Een kwartiertje lopen en je bent in hartje Sydney. Reizigers vanuit verschillende werelddelen verblijven er. Vooral veel Italianen, Fransen en Duitsers. Omdat het hostel niet zo groot is, herken je iedereen snel. De meesten zijn ook heel betrokken en maken graag een praatje. Zo heb ik al aardig wat leuke mensen leren kennen. Aanstaande vrijdag ga ik per scooter een tour maken door Sydney met Guy, een fransman met meer dan 15 jaar reiservaring. Hij kent Sydney als zijn broekzak en is bereid om de leuke plekken van Sydney te laten zien.

Sydney valt amper te vergelijken met andere steden waar ik eerder ben geweest. Maar als ik een poging moet wagen, is het eerder een soort exotisch Londen. Iets minder groot en chaotisch. Ook hier zijn veel immigranten, voornamelijk uit Azie, spreekt iedereen engels en word je aangesproken met " Hey love, how are ya?". Zelfs de straatnamen en wijken zijn voornamelijk vernoemd naar plaatsen in Londen/Engeland. Alleen is hier iedereen veel relaxter en liggen hier zakenmannen tijdens hun pauze languit in het gras in een park.

Er zijn hier heel veel mooie parken met exotische planten die ik in Europa nog nooit heb gezien. Sowieso is Sydney voor een stad erg groen. Het ruikt hier zelfs heel anders. Zoet, als een marshmallow jellybean (de smaak ervan herinnert me er aan) of als je 's ochtends voorbij Paradigit in Eindhoven fietst en het vers gebakken brood ruikt. Zo ruikt het hier dus ook. Wat ook grappig is, is dat hier een soort ibisachtige vogels schooien als je een broodje eet in het park. De Australische duif.

Mijn eerste dagen heb ik eigenlijk vooral rondgelopen door Sydney, heb ik de ferry gepakt naar Manly Beach en ben ik naar het MOCA (Museum of Contemporary Art) geweest. Daardoor heb ik al een aardige indruk van de stad gekregen. Het is echt een bruisende, jonge stad waar ik me de komende week wel ga vermaken. Er werd me al een aantal keer gevraagd wat mijn plannen zijn. Daar heb ik nog steeds niet echt antwoord op. Eigenlijk bevalt het niet plannen me heel erg goed. Ik blijf in ieder geval hier tot volgende week dinsdag. Sowieso om alle bank-, medische en wat bureaucratische zaken rond te hebben. (Wat een saaie afsluiting, maar ik ben liever verzekerd voordat ik ruzie krijg met een koala.) Maar verder zie ik van dag tot dag wel wat ik ga doen. Heerlijk!

Groetjes uit Sydney en jullie horen snel meer!

X

  • 16 Oktober 2013 - 07:46

    Addie:

    Ha die Gina,,

    Wat een leuk verhaal, en wat heerlijk om helemaal niets te moeten. Geniet van alles .

    XXX Addie

  • 16 Oktober 2013 - 08:20

    Lea:

    Hoi Gina,
    Kei leuk om dit zo te kunnen lezen maar nog leuker natuurlijk om het zelf mee te maken. Veel plezier en geniet ervan.
    XxxxLea

  • 16 Oktober 2013 - 11:58

    Fay:

    Ha vrouwke,
    Mooi dat t zo goed bevalt down under. Ook fijn dat je zo snel aanspraak krijgt. Overigens zijn wij maar een béétje jaloers op het weer en de lucht daar hoor. En omdat ons Adder t niet zegt doe ik het: zoek geen ruzie met koala's, dat zijn krengen..!
    XXX uit t koude, natte Brabant

  • 16 Oktober 2013 - 17:42

    Fmj.valentijn:

    aan gina geweldig wat ik lees doe wat je zelf wilt fijn om dit mee te maken liefs omaxx.

  • 16 Oktober 2013 - 19:39

    Rianne Van Den Bragt:

    Hoi Gina,

    Fijn dat jij het naar jouw zin hebt en al zo snel contacten hebt gelegd. Wij kijken uit naar jouw volgende verhaal.

    Groetjes
    Ed en Rianne

  • 16 Oktober 2013 - 20:34

    Arthur:

    Hoi Gien,
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Neem de tijd, die heb je nu. Geen deadlines en niks moeten, lijkt me heerlijk! ;-)
    xxx, Arthur

  • 16 Oktober 2013 - 21:35

    Charlotte:

    Hay Gini,
    Supergaaf, zo'n reis-dagboek! Leuk om te lezen ook.
    Nou, kijk uit voor de koala's en ik 'lees' je snel weer :)
    X, Lot

  • 18 Oktober 2013 - 10:36

    Louise:

    Gina,

    Wat een mooi eerste reisverslag! De geur van een zoete Jellybean is nu de juiste omschrijving van de geur van zo'n land/stad ver weg hier vandaan :) Heerlijk om gewoon per dag te kunnen bekijken wat je gaat doen... Alle tijd he! Leuk om te horen dat je al aardige mensen hebt leren kennen. Veel plezier op de scooter en niet te hard he... Daar zullen de verkeersboetes ook wel overdreven hoog zijn ;)

    Xx Lou

  • 18 Oktober 2013 - 15:42

    Anne:

    Hee lieve Gien,

    Ons mam en ik waren zó benieuwd hoe de eerste dagen zouden bevallen:) Fijn om te lezen dat Sydney goed bevalt en dat je al een paar aardige mensen hebt ontmoet. Kan me helemaal voorstellen dat het heel fijn is om niks te moeten.

    xx Anne

  • 18 Oktober 2013 - 15:46

    Marina:

    Ha gini! super nice om zo op de hoogte te blijven! gelukkig ben je goe aangekomen :) sydney klinkt een beetje als auckland, met al die exoten en aziaten haha geniet ervan en doe maar idd lkkr veel chillen, no plannen no worries :) xxxxx

  • 20 Oktober 2013 - 11:25

    Floor Brock:

    Ha Gienski! Wooo ik wil ook wonen in een stad die naar marshmellow jellybeans ruikt. Klinkt goed, de rest ook. Fijn dat je goed bent aangekomen en dat je al leuke mensen hebt ontmoet.
    XX

  • 20 Oktober 2013 - 15:00

    Iris:

    Hoi Gina
    We zijn trots op je, dat je dit aandurft! Leuke verslagen, we blijven je volgen!
    Nog veel reisplezier.
    Arthur en Iris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gina

Actief sinds 11 Okt. 2013
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 3195

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2013 - 26 Maart 2014

Gien's Walkabout

Landen bezocht: