Sydney deel 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gina Moen - WaarBenJij.nu Sydney deel 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gina Moen - WaarBenJij.nu

Sydney deel 2

Blijf op de hoogte en volg Gina

20 Oktober 2013 | Australië, Sydney

Ik zit nog steeds in Sydney zoals ik in mijn vorige bericht al voorspeldde. Het is pas een week geleden dat ik hier aankwam. Maar het voelt eerder als twee. Mijn dagen zien er een beetje als volgt uit:

Rond een uur of 09:00 kom ik mijn bed uit. Op mijn dooie gemakske ga ik douchen, eten en langzaam eens bedenken wat ik die dag ga doen. Aangezien het hier boven de 25 graden is, heb ik al heel wat dagen aan het strand doorgebracht.

Je hebt hier echt van die Baywatch-achtige stranden zoals Bondi Beach. Volgens mij komt er op SBS 6 een programma over de Bondi Beach kustwacht. Je kijkt je ogen uit. Het lijkt net of elke inwoner van Sydney een afgetraind lijf heeft. Daardoor voel ik me echt een lui ding op d'r piepende TEVA sandalen. Ik dacht hier eigenlijk veel dikkerds te zien aangezien Australie toch een oud-kolonie van Engeland is: Europese aanvoerder wat betreft zwaarlijvigheid.

Behalve stranden met een overvloed aan uitslovers kan je hier ook, als je een beetje goed zoekt, uitkomen op een Bounty strand dat je amper hoeft te delen met twintig man. Zo heb ik gisteren de ferry gepakt naar Manly. Vanaf het water zag ik al een paar idyllische stranden. " Die is van mij", dacht ik. Toen heb ik een fiets gehuurd en ben ik op ontdekking uit gegaan. Na twee minuten had ik al spijt. Met mijn hollandse benen ben ik het niet gewend om een heuvel met een hellingsgraad van 10+ graden op te fietsen. Toen kwam ik spontaan op een wandelroute die langs de Northhead gaat. Een prachtige route die langs de kliffen van Manly loopt. Prachtig uitzicht over de Stille Oceaan en Sydney. Uiteindelijk vond ik mijn stukje paradijs op aarde. Daar heb ik lekker heel de middag gezeten met een zak Salt&Vinegar chips die ik heuuuulemaal in mijn eentje heb leeg gegeten! Het kan slechter.

Maargoed, het komt er een beetje op neer dat iedereen overdag zijn eigen weg gaat. 's Avonds zitten we met een aantal mensen een wijntje te drinken op het balkon in het hostel. Veel mensen hebben werk in Sydney. De reden dat de meesten hier komen is om hun engels te verbeteren. Mijn engels gaat ook in grote stappen vooruit. Af en toe breng je een ochtend/middag/avond met iemand door. Maar om heel de dag lekker egoistisch te doen wat in me opkomt, is toch wel erg relaxt. In je eentje word je ook veel sneller aangesproken. Zo belandde ik uiteindelijk in de kroeg met een vreemde die ik op de ferry had ontmoet. Op de terugweg werd ik ook weer aangesproken. Mijn beeld van de Australiers is dat ze heel spontaan en behulpzaam zijn. Het is net alsof je in een Duits doprje bent waar je wordt aangesproken zodra ze alleen al vermoeden dat je verdwaald bent.

Het enige waar ik me constant aan irriteer, zijn die k*tvliegen. Je voelt je net een verwaarloosde Shetlandpony. Je slaat ze de hele tijd van je af. Maar op een gegeven moment merk je dat het toch geen zin heeft. Het komt door de warmte want als het afkoelt zijn ze gelukkig weg. Andere insecten zoals kakkerlakken en gigantische spinnen heb ik (nog) niet gezien. Wel enorme vleermuizen ter grootte van een raaf.

Vandaag ga ik een free tour doen door Sydney. Het is een wandeltour van drie uur langs leuke plekjes in Sydney. Vaak worden die geleid door studenten. Dat is wel leuk. Waarschijnlijk dat ik dinsdag naar The Blue Mountains ga; een prachtig nationaal park op drie uur rijden vanaf Sydney. Alleen was daar twee dagen geleden een enorme bosbrand. De lucht was zwart en de zon felrood. Maar mijn kamergenoot, een Australier, zei dat het nu geen probleem meer is. Dat ga ik nog even verder uitzoeken. Want het is ook niks aan om tussen de verkoolde flora & fauna te lopen.

  • 20 Oktober 2013 - 07:52

    Lea:

    Hoi Gina,
    Natuurlijk weer kei leuk om te lezen, ben benieuwd waar je de volgende keer bent. In het Eindhovens Dagblad staat een artikel over Australië, moet het nog kezen! Door jou raak ik helemaal in de ban van Australië.
    Xxxx Lea

  • 20 Oktober 2013 - 08:56

    Vader Is De Naam:

    Guttegut.. Die verhalen. Nee hoi Gien, wat een top verhalen erg leuk om te lezen. Mooi dat het zo goed daar gaat! Ik wacht met plezier op je volgende blog.. Ennuh gedraag je een beetje aub! Liefs uit Leeuwarden

  • 20 Oktober 2013 - 10:31

    Niki:

    Wooow Gina wat een leven daar zeg...Dat heb jij maar even goed bekeken! En wat super stoer dat je het gewoon doet. Haha jij pakt je Salt&Vinegar chips en alles komt goed!
    Heel leuk om te lezen wat je daar allemaal doet.. Ik kijk weer uit naar je volgende blog.

    Geniet de komende dagen weer lekker!
    Heel veel liefs! JeanJacques en Niki

  • 20 Oktober 2013 - 11:13

    Oma:

    hallo gina ik zit hier echt te genieten als ik lees wat je alllemaal in je eentje doet.liefs omaxxx

  • 21 Oktober 2013 - 23:55

    Louise:

    Hahaha! Vliegen zoals die op een verwaarloosde Shetlandpony gaan zitten... fantastisch! En wat ben ik jaloers dat jij een zak Salt&Vinegar chips in je eentje leeg eet op een privé bounty-strandje. Ik lig met die zelfde zak op mijn Ikea-bank :p

    Dikke kus!

  • 23 Oktober 2013 - 18:27

    Addie:

    Hoi Gien,

    Weer een leuk verhaal, maar ik ben ook héél benieuwd
    naar wat foto's.

    XXX

  • 24 Oktober 2013 - 01:27

    Gina:

    Moeders ik weet t. Maar ik ben zo ontiegelijk aan het klooien met het internet hier (ronduit sloom). Het vergt nogal wat tijd om foto's erop te zetten. Ik doe mijn best! X

  • 24 Oktober 2013 - 10:21

    Addie:

    Oké die foto van jou samen met een kangoeroe
    houden we dus nog tegoed? Succes met het internet en besteed
    er vooral niet teveel tijd aan, er zijn wel leukere dingen.
    XXX

  • 24 Oktober 2013 - 11:57

    Lea:

    Hoi, moet wel lachen hoor Gina, hoor het je zeggen. Ronduit sloom internet! Zal wel komen omdat er nu ivm de brand in de Blue Mountains veel mensen het nieuws via internet volgen. Ben natuurlijk ook benieuwd naar je foto's net als ons Addie, maar we wachten rustig af.
    Xxxxx

  • 26 Oktober 2013 - 12:20

    Addie:

    Hoi Gien , ziet er goed uit, prachtig, zelfs Jack.
    XXX

  • 26 Oktober 2013 - 16:03

    Lea:

    Hoi Gina, leuke foto met Jack, zo zou ik ook met Jack op de foto zijn gegaan, Henk vond dat je hem vast moest houden. Dat is nou precies wat ik bedoel haha! "Doe geen dingen die ik ook niet zou doen" en dan komt Henk met "Doe de dingen die ik ook zou doen", xxxxx

  • 26 Oktober 2013 - 18:19

    Oma:

    hallo gina prachtige foto van jou en jack komt me bekend voor wat ie moet doen . het is nu 6.30 en ik ga voor mij eten klaarmaken lieve groetjes van je oma xoxox.

  • 26 Oktober 2013 - 20:02

    Marina:

    hey shetlandje van me! mooie foto's zeg! (en zelfs op vakantie om 9h opstaan.. respect! :P) heeel veel xxxxx en groetjes aan jack! :)

  • 27 Oktober 2013 - 02:00

    Gina:

    Haha! Ik zit hier keihard te lachen om jullie reacties. Maar ik mocht Jack niet vasthouden alleen maar ' aanhalen'. Hij voelt aan als Fred (onze oude teckel) als hij net getrimd was. Lekker zacht. Ik heb ook al wat kangaroo's in het wild gezien. Maar eerlijk gezegd zijn het nogal luie beesten. Xx

  • 31 Oktober 2013 - 17:23

    Ed En Rianne Van Den Bragt:

    Hoi Gina,

    Wat een leuk verhaal en mooie foto's. Wij hebben onze dikke truien weer uit de kast gehaald. Zondag gaan wij met jouw ouders en onze honden wandelen.

    Groetjes
    Ed en Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gina

Actief sinds 11 Okt. 2013
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 3187

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2013 - 26 Maart 2014

Gien's Walkabout

Landen bezocht: